همانندسازی کلید موفقیت در نتورک مارکتینگ

ادامه مطلب

تغییر نگرش . . .

 

میگویند در کشور ژاپن مرد میلیونری زندگی میکرد که از درد چشم خواب بچشم نداشت و برای مداوای چشم دردش انواع قرصها و آمپولها را بخود تزریق کرده بود اما نتیجه چندانی نگرفته بود. وی پس از مشاوره فراوان با پزشکان و متخصصان زیاد درمان درد خود را مراجعه به یک راهب مقدس و شناخته شده میبیند.

وی به راهب مراجعه میکند و راهب نیز پس از معاینه وی به او پیشنهاد کرد ....

که مدتی به هیچ رنگی بجز رنگ سبز نگاه نکند.وی پس از بازگشت از نزد راهب به تمام مستخدمین خود دستور میدهد با خرید بشکه های رنگ سبز تمام خانه را با سبز رنگ آمیزی کند . همینطور تمام اسباب و اثاثیه خانه را با همین رنگ عوض میکند. پس از مدتی رنگ ماشین ، ست لباس اعضای خانواده و مستخدمین و هر آنچه به چشم می آید را به رنگ سبز و ترکیبات آن تغییر میدهد و البته چشم دردش هم تسکین می یابد.

بعد از مدتی مرد میلیونر برای تشکر از راهب وی را به منزلش دعوت می نماید. راهب نیز که با لباس نارنجی رنگ به منزل او وارد میشود متوجه میشود که باید لباسش را عوض کرده و خرقه ای به رنگ سبز به تن کند. او نیز چنین کرده و وقتی به محضر بیمارش میرسد از او می پرسد آیا چشم دردش تسکین یافته ؟ مرد ثروتمند نیز تشکر کرده و میگوید :" بله . اما این گرانترین مداوایی بود که تاکنون داشته."

مرد راهب با تعجب به بیمارش میگوید بالعکس این ارزانترین نسخه ای بوده که تاکنون تجویز کرده ام. برای مداوای چشم دردتان، تنها کافی بود عینکی با شیشه سبز خریداری کنید و هیچ نیازی به این همه مخارج نبود.برای این کار نمیتوانی تمام دنیا را تغییر دهی، بلکه با تغییر چشم اندازت(نگرش) میتوانی دنیا را به کام خود درآوری. تغییر دنیا کار احمقانه ای است اما تغییر چشم اندازمان(نگرش) ارزانترین و موثرترین روش میباشد.

اما راز یک پرزنت موفق در چیست؟

ادامه مطلب

جملات انگیزشی

 

  • به بردن و پیروزی فكر كن.
  • شما برای انجام كارهای كوچك بسیار باهوش هستید.
  • همیشه راه بهتری هست.
  • مردی كه هیچ اشتباهی نكرده است عملاً هیچ كاری نكرده است.
  • به خود اجازه اشتباه كردن بدهید.
  • بهترین افراد، افراد مثبت نگر هستند.
  • بدون رنج و زحمت سودی حاصل نمی شود.
  • هیچگاه بیش از آنچه در توان شماست قول ندهید.
  • سازماندهی كنید.
  • در عمل مانند انسان های نخستین باشید و در پیش بینی مانند یك استراتژیست.
  • تمام مشكلات كوچك تاكنون حل شده اند.
  • برای اینكه یك برنده باشید تمام چیزی كه لازم دارید همه آن چیزی است كه دارید.

عقاب

مردی تخم عقابی پیدا کرد و آن را در

لانه ی مرغی گذاشت. عقاب با بقیه

جوجه ها از تخم بیرون آمد و با آنها

بزرگ شد.در تمام زندگیش او همان

کارهایی را انجام داد که مرغها

می کردند..............

 

مثلا برای پیدا کردن کرم ها و حشرات زمین را می کند و قدقد می کرد و گاهی هم

با دست و پا زدن بسیار کمی در هوا پرواز میکرد .

سالها گذشت و عقاب پیر شد.

روزی پرنده با عظمت را بالای سرش بر فراز آسمان دید او با شکوه تمام با یک حرکت

نا چیز بال های طلاییش,برخلاف جریان شدید باد پرواز می کرد.

عقاب پیر بهت زده نگاهش کرد و پرسید: ( این کیست؟ )

همسایه اش پاسخ داد (( این عقاب است_سلطان پرندگان.او متعلق به آسمان و

ما زمینی هستیم.))



عقاب مثل مرغ زندگی کرد و مثل مرغ مرد.زیرا فکر می کرد مرغ است.

شبکه خود را تشکیل دهید

ادامه مطلب

موفقیت اتفاقی نیست . . .

ادامه مطلب

نقطه ضعف

ادامه مطلب

راه کار های اعتماد به نفس

ادامه مطلب

لیدر کسی  است که وظیفه راهنمایی و آموزش زیر مجموعه های خود را بعهده دارد و یک لیدر برای اینکه بتواند به نحو مطلوبی سازمان خود را هدایت کند باید اطلاعات و مهارتهای زیادی داشته باشد. علاوه بر آن یک لیدر باید بتواند با برانگیختن افراد و در کنار آنها اهداف سازمان خود را تحقق بخشد یعنی به عبارت دیگر یک لیدر باید در رهبری نیز مهارت داشته باشد.

 

تمامی لیدرها الزاما همه روزه باید اطلاعات زیادی را در اختیار دیگران قرار دهند پیشنهاد کنند و با سایر لیدرهای همتراز و لیدرهای بالاسری نیز ارتباط داشته باشند اشتباهات زیرمجموعه ها را تصحیح کنند و به آنها روشهای صحیح را آموزش دهند و در نهایت بایستی قدرت انتقال اطلاعات به دیگران را نیز داشته باشند. اما برای آموزش یک تجارت و یا انتقال مطلب به دیگران تنها داشتن تخصص و اطلاعات کفایت نمیکند و هنر انتقال مطلب و آموزش دادن نیز از الزامات این کار است بنابراین یک لیدر باید در تعلیم دادن نیز مهارت داشته باشد و بتواند نفراتی مانند خود را نیز در مجموعه شبیه سازی کند.

 

روشهای نامناسب کار در بسیاری از موارد امکان دارد افراد و یا تجارت را به مخاطره اندازد در اینگونه موارد لیدر باید روش کار را تغییر داده و راههای بهتری را برای انجام تجارت پیشنهاد کند. در مواردی که لازم است کار ساده تر و بهتر انجام شود و موانعی برای آن وجود دارد نیز لیدر باید وارد عمل شود انجام چنین مواردی فقط ازعهده لیدرهایی بر میاید که در کار خود کاملا حرفه ای باشند. مهمترین مهارتهایی که یک لیدر باید داشته باشد به شرح زیر است .

 

1- مهارت در رهبری

 

2- مهارت در تعلیم دادن

 

3- مهارت در معرفی بهترین روشهای کار

 

4- مهارت در پیشگیری از وقوع مشکلات

 

هدف چیست !؟

دوستان خیلی وقت ها فکر می کنید که اگه هدف نداشته باشید هم میشه کار کرد ! خیلی وقت ها میگید حالا بریم جلو هدف ها خودشون پیداشون میشه ! ولی نه اشتباه نکنید ! کار شما زمانی به نتیجه میرسه که شما هدف های درستی داشته باشید . . .

مشکل از بی هدفی نتورکر ها هستش که باعث دلسردی میشه ! آره باید و باید هدفی داشت که اشتیاق سوزان شما باشه . . . چه طور می خواهید سختی را تحمل کنید ؟! زمانی که هدف نداری . . . باور نداری میشه مثل کارهای عادی . . . و همین عادی شدن یعنی شدن مثل 97% آدم های دیگه ! شنیدی میگن تو نتورک فقط و فقط بین 3 تا 7 یا بهترین شرایط 10% موفق هستن ! این نمیترسونه شمارو !؟ میدونی چرا چون همشون هدف هاشون تو بی هدفی نوشته شده ! نوشته ماشین میخوام ولی اشتیاق سوزانش نیست . . .  بچه، لیدر های آینده هدف رو جدی بگیرید . . . من دایرکت داشتم که 3 ماه طول کشید هدفمند بشه ولی وقتی هدفمند شد تیمی زیر دستش شکل گرفت که خودش نمیتونست تو روز اول بهش فکر کنه !

هدف باشته باعث میشه انرژی شما تحلیل نره . . . مهم تر از همه میدونی چیه !؟ از روی لیست هدف های خود به بچه ها یاد بدی هدف بنویسن . . . یاد بدی هدف بنویسن !!!

عزیزان من، لیدر های آینده تیم بزرگ شنتیا، همین الان که مطالب رو میخونید برید و اهداف خودتونو اصلاح کنید، طوری هدف بنویسید که جلوی زیر مجموعه هدف خودتون رو نشون بدید . . .

از من به شما نصیحت و میدونم اینو یک روز همه میگن، تو نتورک 2 چیز مهمه : اولی هدف و دومی غیرت . . . پس با این 2 تا میشی جزء تاپ لیدر های نت ایران . . .

ایام خوش

نسبت به (( اعتقاد-اعتماد و امید)) نظرت چیه؟

درموردش فکر کردی؟

                              آیا با

اعتقاد،اعتماد و امید

                                                      زندگی میکنید؟

 Confidenceاعتقاد:

اهالی روستایی تصمیم گرفتند که برای نزول باران دعا کنند.

روزی که تمام اهالی برای دعا در محل مقرر جمع شدند،فقط یک پسربچه با چتر آمده بود،این یعنی اعتقاد.

                                        ***
Trust
اعتماد:
اعتماد را می توان به احساس یک کودک یکساله تشبیه کرد،وقتی که شما آنرا به بالا پرتاب می کنید،او میخندد ..... چراکه یقین دارد که شما او را خواهید گرفت،این یعنی اعتماد.

                                        ***

Hope امید:

هر شب ما به رختخواب می رویم بدون اطمینان از اینکه روز بعد زنده از خواب بیدار شویم.ولی شما همیشه برای روز بعد خود برنامه دارید،این یعنی امید.

 

 

اگر شغل بازاریابی رو انتخاب کردی باید بتونی به این سه ابزارقدرتمند توجه خاصی باشی، یه جورایی باید در وجودت این سه باشد.

چون اگه به محصولی که می فروشی، شرکتی که درآن کارمیکنی،

اعتقاد و اعتماد داشته باشی

حتی اگر آینده نگری شغلتو پیش بینی نمی کنی ، بازم یه جورایی ازقافله عقبی!

البته میدونم تویی که شاهکار خلقتی، تویی که از تموم کارها، بازاریابی رو انتخاب کردی که خودت حقوقتو انتخاب کنی....حتما نگاهی به این 3 ابزار داری.

چهار روش برای افزایش سریع فروش

ادامه مطلب

منطق ‏‎Network Marketing‎‏ چيست؟‏

ادامه مطلب

و اما

موج چهارم (نتورك ماركتينگ)

ادامه مطلب

راهنمای آغاز به کار در بازاریابی شبکه ای

ادامه مطلب

چگونه هدف خود را پیدا کنیم ؟

ادامه مطلب

بخشهایی از کتاب بهترین نتورکر دنیا

نوشته جان میلتون

چگونه بیشترین سود را از نتورک مارکتینگ بدست می آورید؟

 

----------------------------

---------------------

--------------

نتورک مارکتینگ مانند کشاورزی است. کشاورزان برای بدست آوردن محصول کار می‌کنند. آنها زمینی حاصلخیز انتخاب نموده و سعی می‌کنند وضع بهتری به آن ببخشند. سپس در آن زمین کشت می‌کنند. آنها می‌دانند که تمام دانه‌ها ریشه نمی‌دهند چون برخی از دانه‌ها ممکن است روی سنگ بیفتد، بعضی هم در خاک مناسب قرار گرفته و برخی نیز در خاک غنی می‌افتد. کشاورزان می‌دانند که سه نوع خاک وجود دارد :

  • خاک سنگی : مردمی که شاید یک روز آماده شوند.
  • خاک خوب : مردمی که به خوبی آماده‌اند.
  • خاک غنی : مردمی که آماده شروع کار هستند.

به دنبال چه هستیم؟
بینش خود را تقویت نمائید. هر انسانی مقدار محدودی توانایی برای رسیدن به اهدافش در زندگی دارد. مانند یک کشاورز فکر کنید. اگر می‌خواهید سریع‌تر به سود برسید و نیاز به درآمدزایی در مدت چند هفته یا چند ماه دارید باید همانند کشاورزی که نگران تولید محصول مرغوب است با اندیشه و عمل کار خود را آغاز نمایید. این افراد می‌خواهند آموزش کارشناسانه ببینند تا موفق شوند. باخت برای آنان بی‌معنی است. پیگیری کنید. هر جایی که کشت می‌کنید مهم‌ترین چیز پیگیری است. بر سر زمینتان برگردید و آنرا آبیاری کرده و مراقبت نمایید تا دانه‌ها در آن ریشه دهند.

سازمان یافتگی
وقتی شما سنگ کوچکی به داخل دریاچه‌ای پرتاب می‌کنید، این سنگ کوچک باعث می‌شود امواجی بزرگ در داخل آب ایجاد شود که توسط آن هر چیزی که داخل آب باشد متوجه بروز آن حادثه می‌شود. در نتورک مارکتینگ یک دقیقه‌ای هر عملی باعث بروز تغییرات می‌گردد. شاید شما فوراً متوجه آن تغییرات نشوید، اما تغییرات اتفاق افتاده است و بدانید هر چه کارهای بیشتری انجام دهید به همان نسبت نیز تغییرات بیشتری حادث خواهد شد.

رویاهایی که به حقیقت می‌پیوندد. به چه می‌اندیشیم – خانه‌ای مجلل، قایق تفریحی، ماشین، چک‌های حق‌الزحمه بیشتر در هر ماه و زندگی شاد در کنار خانواده و روش زندگی راضی کننده و هیچ کدام از این‌ها بدون فعالیت سازمان یافته در هر روز در جهت رسیدن به رویاهای خود بدست نمی‌آید، مگر واقعاً تلاش انجام گیرد.

برنامه داشته باشید. بدانید، دقیقاً کجا می‌خواهید دانه‌هایتان را بکارید و با فعالیت سازمان یافته به آنچه می‌خواهید برسید. ابتدا دانه‌ها را بکارید و سپس به سؤالاتشان جواب داده و پیگیری نمایید تا مطمئن شوید ریشه داده‌اند.

برای محصول خود برنامه‌ریزی می‌کنید، دانه‌ها را می‌کارید، به آنها رسیدگی می‌کنید. این بدین معنی است که اگر می‌خواهید محصول بیشتری داشته باشید، باید به همان میزان دانه‌های بیشتری بکارید. این یادآور همان ضرب‌المثل معروف است که می‌گوید : « هر چه بکاری همان را درو خواهی کرد »

از زمان به نحو احسن استفاده کنید و از تمرکز برای رسیدن به نتیجه مشخص، مانند یک اهرم قوی برای بلند کردن اشیاء بهره ببرید. از جایتان بلند شده و تبدیل به یک متخصص حرفه‌ای در نتورک مارکتینگشوید.

چهار کلید برای کسب موفقیت

شما می‌توانید خودتان را آموزش دهید تا در هر کاری بهترین باشید، اگر به این چهار مورد زیر عمل کنید :

  • فعالیت‌های سازمان یافته
  • نظارت و مربیگری
  • شهامت
  • زمان

وقتی شما مصرانه برای انجام کاری تلاش کنید بزودی تلاش شما واقعاً تبدیل به اجرای آن کار می‌شود.

سه مرحله برای موفقیت در بازاریابی شبکه‌ای :

  •  توسعه مهارت‌های مربوط به مدیریت زمان، برنامه‌ریزی زندگی و رسیدن به اهداف.
  •  توسعه مهارت‌های مربوط به روابط فروش و علم فرآیند فروش.
  •  توسعه مهارت‌های مربوط به مدیریت و رشد تجارت شبکه‌ای سودآور.

کلید موفقیت در نتورک مارکتینگ در ابتدا مدیریت خود است. تصمیم بگیرید که ذهن خود را چگونه مدیریت نمایید و چگونه زمانتان را صرف کنید.

همان‌طور که ساختن خانه نیاز به نقشه دارد، کارهایی که شما در زندگی انجام می‌دهید نیز محتاج ایجاد برنامه کاری است. انتخاب کاری که می‌خواهید انجام دهید با شماست و سپس باید قدم برداشتن را آغاز کنید. برنامه‌ریزی و فعالیت سازمان یافته در مرکز تمام جنبش‌های موفق انسانی قرار دارند.

اهداف خود را بنویسید. اگر این کار را نکنید نخواهید توانست مقصد خود را تعیین کنید. وقتی اهدافتان را می‌نویسید و هر روز آن‌ها را می‌خوانید، آن هدف در مغزتان جای خواهد گرفت.

نوشتن اهداف مسیرتان را مشخص می‌کند. خواندن اهداف تمرکز شما را بالا خواهد برد. وقتی بدانید که چه می‌خواهید انجام دهید، تمرکزتان به دقت لیزر عمل خواهد نمود و تلاشتان برای رسیدن به اهداف مضاعف خواهد شد. بازاریاب شبکه‌ای یک دقیقه‌ای به اهدافش می‌نگرد و آنها را به قسمت‌هایی که بتوان به راحتی مدیریت کرد، تقسیم می‌کند. اگر برنامه‌ریزی نمایید می‌توانید از هر کوهی بالا بروید.

اهداف و موعدهای مقرر
بناکردن یک تجارت احتیاج به تمرکز و تلاش دارد. برای بدست آوردن آنچه می‌خواهید باید قیمتش را بپردازید. بهایی که برای ایجاد تجارتی سودآور می‌پردازید این است که هدف خود را تعیین نموده بعد تمرکز و کار کنید تا آنها را بدست آورید. وقتی اهدافتان را می‌سازید این زیرکی است که برای آنها نیز موعدی قرار دهید. موعد مقرر تاریخی است که شما در آن زمان به اهدافتان می‌رسید. موعد مقرر به شما کمک می‌کند تا در زمان معین
بیشتر مردم کارهایی را انجام می‌دهند که مربوط به برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان یافته دیگران است. بعبارت دیگر آنها کار می‌کنند تا رویاهای دیگران را به واقعیت نزدیک کنند. اگر همه باهم بعنوان یک تیم کار کنند اشکالی ندارد، اما در غیر اینصورت شما تنها کارمندی تحت نظارت کارفرما خواهید بود.

نظارت با استفاده از زیر ساخت‌ها
مربیان فعالیت‌های هر تیم را سازماندهی می‌کنند و به هر عضوی که نیاز داشته باشد مهارت‌های پایه‌ای لازم برای انجام این کار تجاری را به آنها می‌آموزند. آنها به این دلیل این کار را می‌کنند چون از روی تجربه می‌دانند که این آموزش‌ها اعضاء را به موفقیت می‌رساند. هر عضوی از یک تیم که تمرین و فعالیت سازمان یافته فردی بیشتری داشته باشد مهارت‌های تیمی متمرکز روی اهداف جمعی او نیز بیشتر خواهد شد. هیچ کاری چه بزرگ و چه کوچک بدون برنامه‌ریزی و سازمان داشتن انجام نمی‌پذیرد. نتیجه حرکت‌های درست، کمال موفقیت است.

کار شما در نتورک مارکتینگ بسیار راحت‌تر است و آن سازمان دادن قدم به قدم کارهایتان در راه رسیدن به موفقیت در اهداف مالی‌تان است. بدانید کسانی در این کار باقی می‌مانند که آموزش کارشناسانه دیده باشند. بهترین راه جهت بنای تجارتی محکم و سودآور و سازمان یافته این است که در ابتدا از خودتان شروع کنید و سپس به بقیه راه‌حل ساده و آسانی برای ایجاد فعالیتی سازمان یافته ارائه دهید. سازمانی مستحکم اغلب نیازمند نظم فوق‌العاده‌ای است. افراد کمی که بطور ذاتی، به شکلی سازمان یافته عمل می‌کنند؛ کسانی هستند که همیشه به دنبال روش‌ها و ابزاری می‌گردند تا بتوانند کامل‌تر از وضع کنونی خود ثمربخش باشند. شاید یکی از فداکاری‌هایی که شما می‌توانید انجام دهید صرف وقت بر روی آموزش کارشناسانه و سازماندهی تجارتی است که با آن بتوانید به اهداف سودآور مالی خویش برسید.

بناسازی تجارت محتاج تلاش متمرکز است. شما می‌توانید چرخ‌ها را به حرکت درآورید و سریع به هر کجا که می‌خواهید بروید و با درایت کار کنید. یعنی برای قدم برداشتن طبق برنامه پیش روید. بازاریاب شبکه‌ای یک دقیقه‌ای می‌داند که راز سازماندهی، فعالیت و ساخت تجارت سودآور شبکه‌ای در دستان خودش است. یعنی روش کار این است که به تیم خود برای یافتن راحت‌ترین روش کمک کند.

ارتباطات
ساختن سازمانی متخصص همچون کلید عمل می‌کند زیرا معنای تجارت ارتباط با مردم است. به این معنی که شما باید بدانید تجارت یعنی برقراری ارتباط با همه بخصوص با افرادی که از نظر شما باارزشند. باید با مردم رفیق باشید. باید با قلب مردم از طریق دل خود صحبت کنید و به آنها کمک کنید تا به چیزهایی که می‌خواهند برسند. این نوع برخورد برای هرگونه تجارت، بخصوص شبکه‌ای، در صورتی که خواسته باشید موفق شوید، صادق است. درختان میوه درختان خاصی هستند. در بیشتر مواقع آنها کارشان را از کاشت دانه‌ای شروع می‌کنند. شما دانه‌ای می‌کارید و در عرض چند سال آن دانه تبدیل به درختی می‌شود که اگر از آن مراقبت کنید هر سال میوه می‌دهد و هر سال که می‌گذرد بارش بیشتر می‌شود. چون درخت شما هر سال در حال رشد کردن است. این موضوع درست مثل تجارت شماست، یعنی با فعالیتی که اکنون می‌کنید برای امروز و فردای خود درآمدزایی می‌نمایید. زمانیکه تیمتان بر روی تجارتی سودآور متمرکز شود، هرگونه تجارتی که انجام دهند برای آنها سال‌های سال سودآوری خواهد داشت. چون همه باهم تلاش می‌کنند تا به سود برسند.

معجزه بازاریابی شبکه‌ای
نتورک مارکتینگ برگرفته شده از بهترین نوع تجارت است و قادر است فرصت‌های مناسبی برای مردم، حتی آنهایی که بی‌سوادند یا سطح تحصیلاتشان پایین است، ایجاد نماید تا به امنیت مالی مطمئنی برسند.
نتورک مارکتینگ راه‌حل مناسبی برای رسیدن به آرزوهایتان است. در اینجا هیچ سقفی برای محدود کردن فعالیت بانوان تعیین نشده و هیچ تبعیض و یا برتری از لحاظ جنسیتی وجود ندارد. وقتی قدم در این تجارت گذاشتید خود ارباب کارهایتان هستید و می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید درآمد کسب نمایید، به شرطی که به همان نسبت کار کنید. مقدار درآمد حاصله و مقدار زمانی که برای رسیدن به آن میزان درآمد می‌گذارید در نهایت بستگی به خود شما دارد.
بسته به تعدا افراد تیمتان و نحوه سازماندهی آنها، درآمد ماهیانه افراد می‌تواند بیش از یک وکیل، پزشک و یا دندان‌پزشک باشد. نتورک مارکتینگ جزو سه روش تجاری ثابت شده در جهان است که می‌تواند پاداش مالی و موفقیت تجاری برای افرادی که وارد این سیستم شده‌اند ایجاد نماید.
معجزه نتورک مارکتینگ در این است که هر کس در این تجارت موفق می‌شود، به شرطی که نحوه انجام صحیح آنرا آموخته و با سازماندهی کار خود را پیش ببرد.
اگر به چهار مرحله زیر پایبند باشید کارتان را راحت‌تر انجام خواهید داد:

  • تجارت و محصولاتتان را به خوبی بشناسید.
  • همیشه مثبت باشید. با سایر افراد راجع به تجارتتان صحبت کنید. در مورد کاری که می‌کنید احساس غرور نمایید.
  • محصولات را به کسانی بفروشید که واقعاً به آن نیاز دارند. افراد را وارد این تجارت کرده و به آنها کمک کنید، نشان دهید که چگونه قدم به قدم به سودآوری در کارشان نزدیک شوند.
  • موفقیتی که در اثر انجام این کار عایدتان می‌شود را رها نکنید و در نهایت کنترل امور را بدست بگیرید.

هر کس می‌تواند در این تجارت شرکت کند. این تجارت احتیاج به تحصیلات عالیه برای پیشبرد کار ندارد. بیل گیتس سرمایه‌دارترین مرد دنیا فقط تحصیلاتی در حد دبیرستان دارد. تحصیلات ضامن موفقیت یا نمایانگر توانایی بیشتر در ایجاد تجارتی موفق نیست. کاری که باید بکنید این است که تجارتتان را سازمان یافته دنبال کنید و به سمت جلو بروید. همچنین هیچگاه نباید فراموش کنید که در این کار تحصیلات ضامن موفقیت نیست. شما نباید افراد را به اجبار وارد تجارت شبکه‌ای کنید. اگر به آنها بگویید این تجارت چیست و چگونه انجام می‌گردد مردم خود دسته دسته به سمت این تجارت خواهند آمد. قدم‌های اول، دوم و سوم تجارت شبکه‌ای بسیار ساده هستند :

 

  • زمان خود را عاقلانه ذخیره سازید. با افراد بیشتری صحبت کنید. از ثانیه‌ها و دقایق استفاده کنید تا به آنها درباره محصولات و تجارتتان توضیح دهید.
  • وقتی کسی را پیدا کردید که به حرف‌هایتان گوش دهد به حرف‌های او هم گوش کنید. دلیل تمایلشان را بشناسید. شما خواهید فهمید که خیلی از مردم دلشان می‌خواهد تا صاحب یک نوع تجارت شوند.
  • وقتی کسی تصمیم می‌گیرد تا وارد این تجارت شود به او کتابچه نتورک مارکتینگرا بدهید و بگذارید که این کتاب به او راه ساده سازمان دادن تجارتی سودآور را نشان دهد.

 

اکنون به بررسی روشی ساده برای نتورک مارکتینگ می‌پردازیم :

  • برنامه‌ریزی کنید و هر روز مطابق برنامه خود عمل نموده و به یاد داشته باشید که با برنامه قدرت شما بیشتر می‌شود.
  • بر برنامه‌ای که می‌ریزید ثابت و پابرجا باشید.
  • دقیق فکر کرده و از هوش سرشارتان استفاده کرده و همیشه با مثال‌های موجود پیش بروید.

با افراد به قدری کار کنید که به اهداف سودمندشان برسند. وقت خود را برای تبدیل سیب به پرتقال هدر ندهید. کار سختی است اگر بخواهید انسانی رویاگرایانه را به عملگرا مبدل سازید. اما می‌توانید به انسانی عملگرا که واقعاً می‌خواهد کار کرده و به خودش کمک کند، راه ایجاد تجارتی سودآور را با اعمال سازمان‌یافته و برنامه‌ریزی شده نشان دهید. راه‌حل ایجاد سازمانی قوی، بوجودآوردن قدرت تفکر بالاست تا بتواند بعنوان یک پیشرو قوی مردم را راهبری نمایید. یکی از کارهایی که باید انجان دهید یافتن افرادی سخت‌کوش همانند خودتان است تا بتوانید سازه‌ای سودآور در تجارت شبکه‌ای خود ایجاد نمایید. تحرک و شهامت را در خود ایجاد کنید تا بتوانید گام‌های مؤثری برای تجارتی سودآور بردارید. چون شما مسلماً انتظاراتی از همکارهایتان دارید پس حتماً به این نکته توجه کنید که هر کس نقاط ضعفی دارد بنابراین باید به آنها کمک کنید تا متوجه شوند که راه‌های درست و غلط برای رسیدن به تجارتی موفق وجود دارد.

راه درست این است که مسائل موجود را ساده انگارید، اما نه آنقدر ساده که در ساختن و رشد آن کم کاری کنید. بازاریاب شبکه‌ای یک دقیقه‌ای برای هر چیزی تنها یک دقیقه وقت می‌گذارد. نمایش شجاعت در یک دقیقه، القاء نمودن در یک دقیقه، رهبری در یک دقیقه و تمجید در یک دقیقه و همه و همه در یک دقیقه قابل اجراست. مردم را باور کنید. به آنها بگویید که می‌توانند در این کار موفق شوند. از آنها به خاطر اینکه با ما کار می‌کنند قدردانی نمایید. به آنها کمک کنید تا با پتانسیل موجود در درونشان اعمال برنامه‌ریزی شده انجام دهند. با یکدیگر کار کنید. از آنها تعریف کنید. اگر راجع به عدم موفقیت حرف می‌زنند به آنها شهامت لازم را القاء کنید. به همه اجازه دهید تا با سرعت دلخواهشان کار کنند. به آنها برای دیدن تصاویر بزرگ آینده کمک کنید. اگر می‌خواهید کارتان رشد سریع پیدا کند، به دنبال افرادی باشید که سریع کار می‌کنند.

پایان کار همیشه آن چیزی است که می‌خواهید باشد. هیچ کس برای همیشه زنده نخواهد ماند. اگر دارای اهداف کوچکی هستید به اندازه تمام دنیا وقت دارید، اما اگر اهداف بزرگی را در سر می‌پرورانید باید سریع‌تر کار کنید. بازاریاب شبکه‌ای یک دقیقه‌ای می‌داند که زمان در حال پرواز است. امروز در فردا ذوب خواهد شد. اما چیزی که تغییر نمی‌کند زمانی است که در تجارت خود صرف می‌کنید.

مخلوط مناسبی از برنامه‌ریزی و کار بسازید. اگر خوب و صحیح کار کنید قطعاً ثروتمند خواهید شد. اما اگر فقط برنامه‌ریزی بدون عمل داشته باشید و غرق رویاهایتان شوید هیچ پولی نصیبتان نخواهد شد. پول تنها نصیب کسانی می‌شود که در کنار برنامه‌ریزی خود کار هم بکنند.

خوشبختانه برای انجام این کار احتیاج به خرید دفتر کار و وسایلش ندارید. وقتی کارتان را آغاز کنید آشپزخانه شما می‌تواند دفتر کارتان شود. در این کار نیت باعث پیشبرد کار می‌گردد. کلید موفقیت استفاده از تجربه و حرکت به سمت هدف است.

شاید اقوام و دوستانتان شما را از انجام چنین کارهای جدیدی باز دارند. شاید آنها می‌خواهند که شما صدمه نبینید. آنها به شما خواهند گفت: "بهتر است این کار را نکنی چون ممکن است موفق نشوی"

فکر کنید. اسم افراد جدیدی که می‌توانید به تجارت خود دعوت کنید را بنویسید. کلید موفقیت شما در گرو خبر کردن هر روزه افراد جدید است. شما در حال کاشتن دانه‌های جدید هستید پس اسامی بیشتری را بنویسید. لیست نام افراد در حکم ذخیره دانه‌های شماست. هر کدام از افراد موجود در لیست شما می‌تواند یک معدن طلا بوده یا شما را به چنین جایی راهنمایی کند. هر روز برای خبر کردن افراد در لیست خود اقدام کنید.

هر چه بیشتر مردم را مطلع سازید زودتر پیشرفت خواهید کرد. تفکر عمیق را فراموش نکنید. شما برای خدمت به دیگران وارد این کار شده‌اید. همانطور که می‌دانید مردم همه‌جا می‌توانند بازاریاب شبکه‌ای باشند. پس خجالت نکشید و خود را محدود ننمایید. با هر فردی که فکر می‌کنید ممکن است محصولات شما برایش جالب باشد صحبت کنید.

به یاد داشته باشید که همه افراد به محض صحبت در اینباره جذب این تجارت نخواهند شد چون افراد بسیار کمی توانایی ذهن‌خوانی دارند. بهترین راه برای فهم اینکه مردم به چه فکر می‌کنند و به چه نیاز دارند برقراری ارتباط دوستانه و پرسیدن سؤال از آنهاست. انجام این تجارت بسیار ساده است، چرا که بعد از یک دقیقه توضیح از آنها می‌پرسید که آیا مایل هستند اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنند یا خیر؟

اگر اطلاعات بیشتری از شما خواستند به سؤالاتشان پاسخ دهید. برای دادن جواب‌های بهتر می‌توانید از بالاسری‌هایی که حرفه‌ای‌تر هستند کمک بخواهید.

معمولاً باید در جستجوی افرادی باشید که به شما "بله" بگویند. البته اگر "نه" شنیدید دلسرد نشوید، چرا که بیشتر مردم در جواب همه‌چیز می‌گویند "نه"!!

پیگیری
یکی از روش‌های موجود برای جذب افراد به این تجارت داشتن پیگیری است. در وعده‌های یک دقیقه‌ای اطلاعات لازم را به مردم بدهید و بارها و بارها با آن‌ها صحبت کنید. در هنگام صحبت کردن، برای این‌که بفهمید به چه چیز علاقه دارند، یادداشت برداری نمائید. به این مسئله عادت کنید که از خود بپرسید: "چطور می‌تونم بهش کمک کنم؟"

این شبکه طبیعتاً افرادی مناسب را برایتان پیدا می‌کند. در نتیجه اگر شما رفتاری دوستانه داشته و مؤدب باشید، این افراد شما را به جمع دوستانشان معرفی خواهند نمود. بازاریاب شبکه‌ای به سمت مردم متمایل می‌شود، چرا که این مورد طبیعی بوده و انجام آن آسان است. تنها راه فهمیدن نیاز مردم و آنچه که می‌خواهند، در پرسش از آنها خلاصه می‌شود. به دنبال افرادی باشید که علاقه زیادی برای داشتن درآمد بیشتر و نیز جسارت فعالیت سازمان یافته را دارند.

وقتی کسی را می‌یابید که علاقه‌مند ورود به این تجارت شده است باید بدانید که دلایلش برای وارد شدن به این تجارت چیست. اگر دیدید که به دنبال پول بادآورده هستند مراقبشان باشید. آیا معنای پول بادآورده این است که آنها اهل تلاشند؟ از آنها سؤالات بیشتری بپرسید و ایشان را با تصوراتتان آشنا سازید. چون از این طریق آنها متوجه می‌شوند که شما به وجودشان اهمیت می‌دهید. برخی افراد ذاتاً اهل جا زدن هستند. شاید در وهله اول جذب کار شوند اما به مرور زمان که در جریان کار قرار می‌گیرند معلوم می‌شود که واقعاً جذب کار نشده‌اند، چون پس از مدتی ترک تجارت خواهند کرد.

البته نباید راجع به مردم پیش‌داوری کنید چون اغلب آنها تفکری ابتدایی و بچه‌گانه در مورد تجارت و روش موفقیت خود دارند. اگر شما وقت خود را صرف آموزش و جذب افرادی که اهل جا زدن هستند کنید انرژی خود را به هدر داده و افراد مناسب زیادی را از دست خواهید داد. تجارت موفق باید تمرکزپذیر و قوی باشد تا ماه به ماه و سال به سال سودآوری کند.

شرکای خود را انتخاب کنید
وقتی در حال بنای تجارتتان هستید شرکای خود را با دقت انتخاب کنید. افراد انتخابی باید به دنبال ایجاد تجارتی سودآور باشند. اگر چه شما شرکت ندارید اما صاحب کاری تجاری هستید. بنابراین شرکای خود را انتخاب می‌نمایید. به یاد داشته باشید زندگی نمایشی جاری است و این روش نوعی تجارت شفاهی به حساب می‌آید. شما پیتزا نمی‌فروشید. به‌طور متوسط در هر صد سال جمعیت جهان کاملاً نو می‌شود. شما تنها باید بدنبال 3 تا 5 نفر باشید که هر کدام کارتان را تکرار نمایند. این افراد پایه‌گذار تجارتتان هستند که همیشه تشنه آموزش کارشناسانه‌اند چرا که می‌خواهند تجارتی قوی بنا کنند. آنها ارزش آموزش کارشناسانه را می‌دانند. آنها نیاز به یک مربی زبده دارند تا به ایشان آموزش داده و آنها را در راه رسیدن به موفقیت هدایت کند.

از آنجاییکه هنوز برنده نشده‌اند بنابراین علائم برندگی همچون خانه‌های بزرگ و غیره را ندارند. اما برندگان بالقوه در اطراف ما زیادند و نکته جالب در اینجاست که آنها منتظرند تا توسط شما کشف شوند. بسیاری از جوانان قهرمان بالفطره‌اند. آنها منتظر فرصتند. آنها آنچه را که برای موفقیتشان لازم و ضروری است دارند و ضمناً در صدد اثبات خویشند. اما نمی‌دانند چه کاری باید انجام دهند و یا از کجا شروع نمایند. اما مسئله در اینجاست که آنها قصد دارند در زندگی به جایگاه‌های ویژه برسند. بنابراین چون بیش از حد معمول طلب می‌کنند برای رسیدن به اوج تلاش می‌کنند. شما می‌توانید به آنها یاد دهید که چگونه فعالیت سازمان یافته داشته باشند.
کارهایتان را انجام دهید و به اهدافتان برسید. کلید موفقیت تمرکز کردن در کار است. کلید رسیدن به موفقیت این است که مصرانه فعالیت سازمان یافته داشته باشید. فعالیت خود را آغاز کنید. شما نمی‌توانید تکه چوبی را با فکر اره کنید باید اره را دستتان بگیرید و آن‌را ببرید. /

تعداد صفحات : 6