نوشتن لیست و دعوت 

یافتن مشتری در هر تجارتی برای توفیق و رشد آن تجارت اهمیت دارد. مشتریان احتمالی همه جا هستند ، اما کمتر متوجه این نکته می شویم ، زیرا نام و جزئیات مربوط به آنهارا جایی ننوشته ایم. اکثر ما اشتباها تصور می کنیم که فهرست پراسپکتها باید در ذهنمان باشد.

یکی از مهمترین مسائل در  NM که باید حتما رعایت شود این است که لیستی از نام و مشخصات پراسپکها تهیه کنیم که همواره در حال افزایش باشد.

برای سازماندهی به کار ، نکات زیر را باید در نظر بگیرید :

- باحداقل 50 اسم شروع کنید.

- هر روز لیست خود را گسترش دهید.

- جزئیات نوشته شده بهتر است شامل موارد زیر باشد :

الف- اسم

ب- آدرس

پ- email

ت-شماره تلفن

ث- جنس و وضعیت تاهل

ج-شغل

چ-تاریخ تماس = برای معرفی کار

ح-تاریخ پیگیری ها

خ-اظهار نظر

- در مورد پراسپکتهایتان پیشداوری نکنید به جای آنها تصمیم نگیرید. بگزارید خودشان تصمیم بگیرند.

- برای تکمیل لیست خود ، از نکاتی که حافظه را به تکاپو وا می دارند استفاده کنید.

دعوت

فهرست طویل افراد فقط نقطه شروع کار است. حال باید آنها را دعوت کنید. اینجا جایی است که نتورک مارکترهای تازه کار ممکن است از آن واهمه داشته باشند. ترس آنها از نه هایی است که احتمال می دهند بشنوند شما این نه ها را نباید مساله ای جدی شخصی تلقی کنید پراسپکت ها به فرصت شغلی ای که برایشان پیش آمده است نه گفته اند به فرصت شغلی ای که در اختیارشان قرار داده اید نه گفته اند حال اگر شما ایمان دارید که فرصتی که در اختیارشان قرارداده اید فرصتی است عالی و به منفعت آنها ، پس آنها هستند که بازمانده اند.

همه چیز دقیقا به دیدگاه خود شما بستگی دارد به این که چگونه به مساله نگاه کنید. اگر آنها را به چشم کسانی که قرار است کمکتان کنند نگاه کنید ، اگر به شما نه بگویند حالتان بد می شود اما اگر قصدتان کمک به آنها باشد ، اگر شما را پس بزنند احساس ناراحتی نخواهید کرد.

شیوه های دعوت

- دعوت تلفنی

اکثر دعوتها در این دسته جای می گیرند. یادتان باشد که همیشه با اعتماد به نفس و پرستیژ صحبت کنید . کوتاه صحبت کنید و سعی نکنید کار را از پشت گوشی توضیح دهید. هدف شما فقط دعوت کردن آنهاست.

- دعوت از طریق Email 

این روش به ویژه هنگامی موثر است که پراسپکتهای شما در شهری دور یا خارج از کشو باشند.
Email  شما بایستی کوتاه و ساده باشد و در آن از مزایای کارتان گفته باشید اگر برایتان مقدور است در Email  تان لینکی به کاتالوگ معرفی کارتان در اینترنت بگنجانید. اگر کسی از بالاسری هایتان در همان جایی زندگی می کند که پراسپکتهایتان در همان جا زندگی می کنند به پراسپکت بگویید که آقای /خانم .............. همکار شما در آنجا با وی تماس خواهد گرفت.

یادتان باشد هیچگاه از SPAM استفاده نکنید.

- دعوت رو در ور

قرار برای صرف چای یا قهوه : می توانید با دعوت پراسپکت به صرف چای یا قهوه در یک کافی شاپ کار را به او معرفی کنید.

در دعوت هایتان از رهنمود های زیر بهره بگیرید : 

-پرستیژتان را حفظ کنید

با اعتماد به نفس و لحن جدی صحبت کنید. شما دارید یک فرصت شغلی چند میلیون دلاری را به پراسپکتتان معرفی می کنید. حتما به پراسپکت خود خاطر نشان کنید که شما فقط تعداد محدودی از دوستانتان را به این کار دعوت میکنید و خوشحال می شوید اگر او با جدیت بخشی از وقتش را به این کار اختصاص بدهد.

- حتی المقدور از شیوه تحریک کنجکاوی استفاده کنید

اسمی از کارتان و یا شرکتی که در آن کار میکنید نبرید به این دلیل که اکثر مردم ذهنیتی منفی راجع به NM دارند و همین که اسم نتورک مارکتینگ یا بازارداری چند لایه ای به گوششان بخورد موضع می گیرند بنابراین  ، برای آنکه بتوانیم سر فرصتی مناسب اطلاعات درستی به آنها بدهیم باید از آنها بخواهیم وقتی را در اختیارمان بگذارند تا حقیقت این صنعت را برایشان توضیح دهیم.

می توانید در لا به لای صحبتهایتان بگویید که کارتان یک کار خانگی است. همچنین بگویید که شما حداقل یک ساعت از وقتشان را لازم دارید تا مفصلا راجع به کار آنها صحبت کنید. که پشت تلفن نمی شود حق مطلب را برایشان ادا کرد ، چون هم شما آمادگی لازم را ندارید و هم وقت کافی وجود ندارد. بگویید که قول نمی دهید که از کارخوششان بیاید ، اما بهتر می بینید که لااقل با کار آشنا شوند و اینکه هیچ اجبار یا الزامی برای ورود آنها به کار وجود ندارد. این امر باعث می شود آنها راحت تر برخورد کنند و موضع نگیرند.

هدف اصلی شما تعیین وقت قرار ملاقات برای معرفی درست و کامل کار است. حال اگر پراسپکت می داند که شما با شرکت خاصی همکاری می کنید و به NM مشغولید، بایستی حقیقت را بگویید. سعی نکیند دروغ بگویید، بگویید بله و از او بپرسید که آیا درباره شرکت و صنعت NM چیزی می داند یا نه. خوب به حرفهایش توجه و گوش کنید تا متوجه شوید چقدر دانش راجع به شرکت و style="font-size: small;">NM

- برای زمان قرار ملاقات ، به پراسپکت خود دو گزینه برای انتخاب

مثلا بگویید : شنبه برایت خوب است یا سه شنبه؟ ساعت 6 خوب است یا

- همیشه قبل از پراسپکت  برای خوشامد گویی به وی در محل قرار حاضر باشیاگر قرار را برای چند روز بعد مقرر کرده اید ، حداقل 24 ساعت قبل از قرار ملاقات به پراسپکت خود زنگ بزنید و تاریخ و مکان قرار رابه وی گوشزد

دانلود کتاب قورباغه‌ات را ببوس

 قورباقه را ببوس

نام کتاب :  قورباغه‌ات را ببوس

نویسنده : برایان تریسی و کریستینا تریسی

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۴۰

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۴۵۲  کیلوبایت

توضیحات : همانطور که ویلیام شکسپیر می‌گوید: “هیچ چیزی وجود ندارد، تنها فکر است که آن را به وجود می‌آورد.” شما اینجا، روی این کره خاکی هستید تا کاری خارق‌العاده با زندگیتان انجام دهید، تا خوشحالی و لذت، ارتباطات عالی، سلامتی در سطح خوب، موفقیت کامل و رضایت کامل را تجربه کنید. پس، چه چیزی مانع شما می‌شود؟ چرا هم اکنون زندگی رویایی‌تان را ندارید؟ چه چیزی مانع شما می‌شود؟ اگر می‌خواهید دلیل شادی یا ناراحتی، موفقیت یا عدم موفقیت، پیروزی یا شکست خود را بدانید، بروید و به نزدیکترین آینه نگاه کنید. جواب آنجاست. کیفیت تفکراتتان درباره‌ی کسی که در آینه می‌بینید به طور گسترده‌ای کیفیت زندگیتان را تعیین می‌کند. اگر دیدگاهتان را نسبت به خودتان تغییر دهید، زندگیتان را به سرعت تغییر می‌دهید.

 

کتابهای مشابه :

رمز موفقیت میلیونر های خود ساخته

 رمز موفقیت میلیونر های خود ساخته
رویاهای خود را به صورت اهدافی مشخص و روشن روی کاغذ بیاورید. شاید بزرگترین کشف در تاریخ بشر این باشد...

 

 

ادامه مطلب

مقالاتی از بزرگان نتورک مارکتینگ(رموز موفقیت)

ادامه مطلب

رمز و رازهاي موفقيت در نتورک

ادامه مطلب

ده رمز موفقیت در هر کاری

ادامه مطلب

8 دليل شكست افراد در نتورک مارکتینگ

ادامه مطلب

ادامه مطلب

پیران فریبکار، آتش زندگی جوانانند . اُرد بزرگ

ادامه مطلب

براي گله ي انساني تمام نشانه هاي ابرانسان چون نشانه هاي بيماري يا ديوانگي ظاهر مي شوند . فردریش نیچه

اگر دشمنت با روی خوش نزدیکت شد ، در برابرش خموش باش و تنهایش بگذار . اُرد بزرگ

هفت کلید برای داشتن شخصیت مثبت

ادامه مطلب

فکر می کنی آدم کوچکی هستی؟ در حالی که دنیای یزرگی در درون توست.(علی (ع))

آن که شنید و آنکه نشنید

ادامه مطلب

عجیب ترین امتحان دنیا

ادامه مطلب

پیام های نگرشی

ادامه مطلب

جملات نگرشی و روانشناسی

ادامه مطلب

سلام دوستان حتما در اینجا ثبت نام کنید

برای اعضای وبلاگم یه ویژن دارم

شما هم می تونید همین الان عضو بشید


نیای پشیمون میشی

 

 

 

 

 

از من گفتن بود

ادامه مطلب

 راز موفقیت در نتورک مارکتینگ فاش شد

اخطار

این مطالب میتواند الهام بخش شما

برای موفقیت و رسیدن به آزادی

 مالی باشد

تعداد صفحات : 6